Introduzzjoni:
Il-poeta huwa konxju ta’ dak
kollu li jgħaddi minnu l-bniedem u li bosta lanqas biss jagħtu kasu. Mela
l-poeta huwa dak li jara, jifli, jaħseb u jikteb dwar dawk il-ħwejjeġ jew
tiġrib li lkoll kemm aħna ngħaddu minnhom mingħajr ma nindenjaw ruħna nieqfu u
nagħtuhom ftit ħin. Charles Mifsud dan diġà għamlu f’ġabriet poetiċi bħal Tnejn Flimkien (2003), In-Nisġa
tal-Għanja (2006), Mid-Djarju ta’
Ġensna (2007), U Ġejt Terġa’
Tħabbatli (2009), u Il-Blata Tiegħi (2011).
Issa qed jagħmlu mill-ġdid f’dan il-ktieb li jiġbor fih mal-157 poeżija, iżda
din id-darba jagħtiha dehra differenti ladarba ma jorbotx il-poeżiji magħżula
ma’ tema waħda, imma jittratta temi differenti. Il-varjetà tispikka wkoll fil-fatt li dawk ta’ Mifsud huma
poeżiji li jintrabtu ma’ spazji, ħinijiet tal-jum, staġuni, burdati, żminijiet
tas-sena (il-Milied, l-aħħar u l-bidu tas-sena, l-Għid, Jum San Ġwann, u
l-bqija) u anki lwien differenti. Hawn naraw lil Mifsud bħala dak li jidħol fi
spazji – fuq kollox astratti u emozzjonali - fejn il-parti l-kbira tal-bnedmin
ma jazzardawx jersqu. Huwa dak li jġorr il-piżijiet li ħadd ma jridhom, apparti
dawk li nsiethom ix-xorti t-tajba.
Stil:
Dawk ta’ Charles Mifsud huma
poeżiji li fil-maġġoranza tagħhom itulu bejn 20 u 30 vers. Fihom jiġbor jew
irekken riflessjonijiet dwar aspetti differenti u anki veritajiet li mhux
kulħadd kapaċi jinnota, iniżżel jew jammetti.
Charles Mifsud għandu l-għeruq
tiegħu fl-ewwel nofs tas-seklu 20, mela ma setax jonqos li l-metrika u
l-prosodija tradizzjonali jħallu l-marka tagħhom fil-versi tiegħu. Minkejja dan
hemm bosta drabi meta l-poeta jħaddem il-vers ħieles. Dan hu prova tal-fatt li Mifsud ma jiddejjaqx
jesperimenta billi jlaqqa’ fuq livell ta’ prosodija u ta’ metru t-tradizzjoni
mal-modern. Hemm darbi meta jħaddem l-għamla tas-saffika klassika (Mal-Milja ta’ Diċembru u Il-Ħuġġieġa), oħrajn meta jħaddem is-settenarju
u l-kwartina bir-rima mqabbża biex jikteb taħnina (Ninni Katrina, Ninni). Drabi oħra l-poeżija tieħu l-għamla tal-ħrafa
tal-Milied (Ejja Mmorru Naraw lill-Bambin),
imma hemm poeżiji fejn fuq naħa jalterna b’versi tradizzjonali u regolari bħall-ottonarju
u l-kwaternarju, fi strofi mhux regolari, u fuq l-oħra jinserixxi wkoll versi
ta’ tulijiet oħra biex b’hekk il-poeżija la tissejjaħ tradizzjonali imma lanqas
strettament moderna. Spiss Mifsud iħaddem ir-rima mqabbża, anki jekk l-istrofi
jkunu miktubin bil-vers ħieles u ma jkunux kwartini. Drabi oħra jikteb poeżiji
fejn jaħkmu versi bħas-settenarju, l-endekasillabu, jew kombinazzjoni ta’
senarji/novenarji/doppji-senarji (biex hawn joħloq ritmi mexxejja), għalkemm ma
jkunux l-uniċi versi li jintużaw fil-poeżija. Rima oħra għal qalb ħafna Mifsud
hija dik imbewsa, mela fejn insibu koppji ta’ versi wara xulxin li jaqblu
flimkien (eż. fuqha/senduqha; nies/qjies; ħsieb/ħbieb; ħlewwa/dnewwa;
iżuruni/ikellmuni; ġmielek/kliemek; kbir/tkissir; u bosta oħrajn). Għalkemm
spiss dawn ir-rimi mhumiex regolari daqskemm fil-poeżija strettament
tradizzjonali, xorta waħda jgħinu b'saħħa fir-ritmu u fil-mod kif il-poeżija
ddoqq aħjar għall-widna, mela f’rabta mad-dimensjoni udittiva. Dan iseħħ anki
permezz ta’ bosta rimi ġewwiena u alliterazzjonijiet.
L-appell għas-sens tas-smigħ
jinħass qawwi f’poeżiji bħal It-Tfajla
tal-Vjolin u Iddoqx Aktar Qanpiena.
Fl-ewwel waħda poeżija u mużika jitwaħħdu b’sengħa kbira, filwaqt li fit-tieni
poeżija l-ħoss tal-qanpiena jnissel sens ta’ ħtija fil-poeta. Fiż-żewġ poeżiji
jitħaddem ritmu “ħarkien”. In-“noti mill-kampnar” nerġgħu nisimgħuhom fi Sbieħ il-Jum. Il-ħsejjes tad-dinja
naturali (“tħaxwix”, “għana”, “ċenċil”, “tgelgil”) li minnha hija ispirata
l-isbaħ poeżija jaħkmu f’Poeżija l-Isbaħ
Sinfonija.
Hemm drabi meta Mifsud iħaddem
mekkaniżmi bħalma huma l-antiteżi jew il-paradoss biex iwassal aħjar it-tifsira
tal-ħajja (ara Fil-Ħlewwa ta’ Mejju,
fejn paradossalment Mejju jfakkru fil-mewt taż-żewġ ġenituri tiegħu).
Il-reġistru lessikali li spiss
jaħkem hu dak naturali. Dak tiegħu hu lessiku li għandu kemm mill-Malti safi,
imma fejn meħtieġ ma jiddejjaqx juża l-Malti Romanz. Il-lessiku sempliċi
jirrifletti anki l-imħabba safja bejn il-missier u l-bint. Hemm drabi meta
Mifsud juża saħansitra kliem li għandu iktar mill-proża milli mill-poeżija,
anki biex jirrifletti l-ħajja ta’ kuljum bin-nuqqasijiet kollha tagħha.
Fil-versi tiegħu Mifsud juża toni
differenti: pożittiv, dikjarattiv, drabi oħra anki ċelebrattiv (li jinħass
spiss f’rabta mat-tema tal-mħabba, fejn il-poeta juri l-apprezzament tiegħu
lejn żwieġ li rnexxa u li jifrex fuq medda ta’ 40 sena), assertiv (f’rabta
mat-tema soċjali), drabi oħra gravi (meta jittratta l-agunija tal-bniedem
minħabba mard gravi). Hemm drabi meta Mifsud inissel anki tbissima minkejja li
jikteb dwar il-mewt: hekk f’L-Għolja
tal-Ħorr jikteb li “min jorqod hawn, moħħu mistrieħ,/ li ebda sid il-kera
ma jkeċċih.” Bosta drabi Mifsud juża t-ton ta’ protesta f’rabta mat-tema
soċjali, drabi oħra jħaddem it-ton konfessjonali bħal f’Qabel Intemm il-Vjaġġ, u f’waqtiet oħrajn jitħaddem it-ton
eleġijaku meta jikteb dwar persuni għeżież li m’għadhomx magħna.
Hemm versi li jfakkru f’poeżiji
ta’ poeti Maltin oħra li jintrabtu fuq kollox mal-ewwel nofs tas-seklu 20.
Charles Mifsud huwa wkoll poeta nostalġiku u spiss iħares lejn dak l-imgħoddi
safi – anki t-tfulija - li llum għadda u ntesa. Hekk il-poeżija Dgħajjes tal-Karti tfakkar f’poeti bħal
Dun Karm Psaila, Karmenu Vassallo u Marjanu Vella. Anki Mirkeb Tlettax, iddedikata lin-neputija Martina, tfakkar fil-versi Il-Ġerrejja u Jien ta’ Dun Karm, ladarba
ż-żewġ poeti jiktbu dwar il-vjaġġ tal-ħajja matul il-fażijiet differenti
tagħha. Wieħed Biss żgur li tfakkar
fl-istess poeżija miktuba minn Rużar Briffa: hawn wieħed jistaqsi jekk il-leħen
ewlieni fil-poeżija hux dak ta’ Kristu jew tal-mara midinba, imma mbagħad bħal
iħoss li f’partijiet differenti tal-poeżija huma t-tnejn. Mifsud għandu poeżija
mnebbħa mill-poeżija ta’ Briffa Il-Kotra
u Jien: din hija Bl-Għanja Tiegħi,
fejn jikteb dwar ir-relazzjoni poeta-poeta, imma anki dwar il-poeżija bħala
rigal lill-batut. Hemm drabi meta l-versi tal-imħabba ta’ Mifsud jistgħu
jfakkru fil-versi tal-poeta Cilen, Pablo Neruda (ara Estasi). Mifsud għandu wkoll eleġija ddedikata lill-għannej
magħruf, il-Budaj: “Dabet il-kisra tal-leħen/ li għaxqet tant nies,/ ħemdet
l-għanja minsuġa,/ mirquma b’tant qies.” Il-poeżija Sħabiet tinbena minn versi li jfakkru fis-safa, fis-sempliċità u fin-naturalezza tal-poeżiji ta’ Mary Meilaq.
Fis-sempliċità tal-lingwaġġ ta’ Mifsud hemm imħaddma metafori
effettivi: f’Dgħajjes tal-Karti
d-dgħajsa li salvat hija l-poeżija. F’Jekk
Ħajtek bħal Murtal... il-qosor tal-ħajja mhix rifless biss permezz
tax-xbieha tal-murtal li hu sabiħ imma jispiċċa malajr, imma anki permezz
tal-konċiżjoni li biha hija miktuba l-poezija (11-il vers kollox). Dan huma
biss żewġ eżempji.
Dan ifakkarni wkoll
fid-dimensjoni kromatika (dik tal-kuluri) fil-versi ta’ Mifsud. Hemm l-iswed li
spiss jintrabat mal-lejl u mal-mewt, imma anki l-“Murtali kkuluriti,/ ħomor,
koħol, ħodor, vjola,/ taħlita ta’ lwien sbieħ li jpaxxu l-għajn” (Jekk Ħajtek bħal Murtal...). Hemm
l-ilwien tas-sardinella fejn l-aħmar ifakkru fid-demm tal-eroj Maltin u l-abjad
fis-safa tat-tfulija (Sardinella).
L-ilwien (l-aħmar, l-iswed, l-ikħal u l-abjad) jerġgħu jispikkaw f’Mera tal-Imgħoddi, fejn Mifsud jagħtina
għadd ta’ ritratti mill-ħajja tal-imgħoddi li llum għebet totalment. F’Picasso jfakkarna fir-rabta bejn
il-poeżija u l-pittura; isostni wkoll li anki Picasso pitter kwadri ta’ natura
soċjali fejn pinġa l-ikrah, imma għenna wkoll naraw is-sabiħ tal-ħajja.
Dan kollu jgħin biex jagħmel
mill-versi ta’ Mifsud huma poeżiji li jinqraw bla diffikultà u b’hekk jagħtu pjaċir. Dan jintrabat mal-idea
tal-poeżija bħala terapija, serħan, u mhux uġigħ ta’ ras.
Tematika:
It-tema li taħkem f’din il-ġabra
hija dik soċjali (b’31 poeżija li jittrattaw aspetti differenti tal-istess tema).
Charles Mifsud jikteb dwar realtajiet familjari ġodda li tbiegħdu ħafna
mill-mudelli tradizzjonali. Hawn m’għandux kantunieri u dak li jħoss ġewwa
qalbu jgħidu bla tidwir mal-lewża. Hekk il-poeta jikteb kontra l-abort (hemm
drabi meta jingħata leħen lill-istess tarbija li sfat vittma ta’ din l-atroċità), id-divorzju, u l-konkubinaġġ. Min-naħa l-oħra, f’Lill-Kelb, jikteb dwar il-lealtà li tista’ turi bhima lejn il-bniedem, lealtà li xi drabi lanqas il-bniedem mhuwa kapaċi jżomm.
Mifsud jikteb ukoll kontra l-ħela tad-dinja sinjura (mela dwar il-faqar),
kontra l-qirda ta’ ħlejjaq innoċenti li ġġib magħha l-kaċċa, kontra l-gwerra,
l-anarkija u l-armamenti, ir-regħba, l-ipokrisija, l-isfruttament tal-ħaddiem
(anki tat-tfal ħaddiema), il-ħitan ta’ firda u mibegħda li nbnew f’imkejjen
differenti tad-dinja matul l-istorja tal-bniedem, imma anki dwar it-tradiment,
dwar min jinħakem mid-disperazzjoni tanti li jikkommetti suwiċidju, dwar
is-solitudni li jbatu ċerti anzjani u l-ingratitudni tal-ulied, dwar il-bniedem
“marjunetta” li jiġi mmanipulat mill-politiċi, u dwar il-kożmetika qarrieqa
tal-festi reliġjużi llum (Profanità). Id-dgħjufija
tat-twemmin tagħna terġa’ tidher f’Illum
il-Ġimgħa l-Kbira, fejn Mifsud jikteb:
“Illum qed jisgħobina, għax qtilna
’l Kristu,
għada x’aktarx ninsew, nerġgħu
noqtluh.”
Mifsud hu konxju ta’ dawn
ir-realtajiet x’uħud minnhom qodma u oħrajn ġodda li ma jagħmlu xejn ħlief
inisslu tbatija fil-bniedem. F’Nota ta’
Qsim il-Qalb il-poeta jqiegħed lill-omm fiċ-ċentru tal-vers għax hija
ċ-ċentru tal-familja, imma dan mhux aktar f’din id-dinja imperfetta, imma
fil-ġenna: “Nittama li xi darba,/ għad nerġgħu niltaqgħu.../ fil-ġenna
flimkien,/ int, ommok u jien.” Mifsud għandu wkoll versi kontra l-egoiżmu
tal-bniedem, versi li żgur ifakkru fil-poeżija Ħbiebi ta’ Karmenu Vassallo: hekk jikteb fl-poeżija Egoiżmu:
“Il-bniedem li ġie mżejjen
bl-altruwiżmu,
Ġie mxekkel bl-għerq spjetat
tal-egoiżmu.”
F’rabta mat-tema soċjali Mifsud
spiss jikteb dwar il-bidla li ġab miegħu ż-żmien. Hekk b’sens qawwi ta’
nostalġija għall-imgħoddi, il-poeta jqiegħed f’kuntrast il-passat u l-preżent,
l-ambjent tar-raħal u dak tal-belt, filwaqt li jistaqsi numru ta’ mistoqsijiet
rettoriċi mmirati biex iġagħlu lill-qarrej jirrifletti dwar dan kollu (Tfajla Raħlija). Filwaqt li Mifsud
jagħraf li kollox għandu tmiemu, f’Mera
tal-Imgħoddi jistaqsi, “Imma tgħid liem żmien kien l-isbaħ,/ dak iż-żmien
jew il-modern?” Fit-tifkira hemm il-ferħ, u l-poeżija tgħin
biex dan il-ferħ ma jintesiex. Fl-imħabba hemm is-soluzzjoni (li donnu ħadd ma
jrid jaċċetta jew iħaddan) għall-mibegħda u l-għira li jaħkmu lill-bniedem (Bl-Imħabba Nibnu Pont). Fil-poeżija tat-twemmin,
imbagħad, hemm il-kenn u d-duwa għal min hu mgħaffeġ bi problemi diversi (Jekk Trid). Hemm ukoll il-possibbiltà li l-poeta jerġa’ jgħix l-imħabba u l-valuri
pożittivi li għaddietlu ommu. Valuri bħal dawn jissemmew f’Paċi?: huma l-verità,
is-sinċerità, l-imħabba,
it-tolleranza u l-maħfra, imma anki l-ħbiberija u l-irġulija (Stedina).
Tema oħra importanti hija dik
tal-familja, u din titqiegħed f’oppożizzjoni tal-versi li jittrattaw
il-problemi tal-familja tal-lum. Naqraw poeżiji li Charles Mifsud jiddedika lil
ommu (5 b’kollox), lil missieru (4), imma anki lil uliedu, lin-neputijiet, u
fuq kollox lil martu (21), ladarba l-ġabra Għanjiet
il-Qalb hija ddedikata lil mart il-poeta f’għeluq l-40 sena minn żwieġhom. Dejjem
f’rabta mal-poeżiji ddedikati lil martu, Mifsud iqiegħed f’kuntrast l-eternità tal-imħabba vera kontra s-sbuħija materjali
għaddiena (Il-Ġmiel li Skoprejt). F’dawn
il-poeżiji ddedikati lil martu Mifsud jikteb dwar l-imħabba mhix mittiefsa minn
tendenzi moderni li kkorrompew dak li xi darba kien iktar safi. Il-missier huwa
figura mudell li għadda lill-poeta l-valuri Nsara. L-omm tfisser għaqda, ġid,
imħabba, ferħ u għaqal.
F’rabta mat-tema tal-mewt spiss
tintrabat dik tat-twemmin (li hu ttrattat f’mill-inqas 15-il poeżija). Charles
Mifsud huwa l-poeta Nisrani li ma jiddejjaqx iberraħ twemminu u jippreżentah bħala
dik it-tarka kontra l-piżijiet u l-ostakli tal-ħajja. Żewġ versi li jispikkaw
huma dawk li jtemmu l-poeżija Għada Niġi
Narak, fejn Mifsud jikteb, “Il-lejla nieħu ħsieb nitlob lil Alla,/ ngħidlu
x’irrid, għax miegħi qatt ma falla.” It-twemmin hu wkoll mifhum bħala l-unika
duwa kontra l-kefrija tal-firda li ġġib magħha l-mewt, filwaqt li Kristu
jinftiehem bħala d-dawl f’waqtiet ta’ dlam u qtigħ il-qalb. Hemm poeżiji, bħal Idden is-Serduq, li jieħdu l-forma ta’
stedina biex il-bniedem jindem billi jħares lejn “Kristu kurċifiss”. F’Agunija naraw lill-poeta osservatur
quddiem bniedma li sfat vittma ta’ agunija minħabba marda terminali. Mifsud
jirrifletti quddiem il-bidla li jġib miegħu l-mard fil-bniedem. Anki hawn
l-uniku sabar hu t-twemmin.
Il-poeżija hija fuq kollox
riflessjoni dwar il-ħajja li nġarrbu lkoll kemm aħna. Kontra dak li jaħsbu
bosta, Mifsud poeta mhux xi ħalliem li jinqata’ mir-realtà tad-dinja, imma jżomm saqajh mal-art: quddiem
kwadru vojt lewn iswed jikteb, “Dak il-kwadru jekk tixtarru fih tifsir,/ li
trab kont u trab issir.” (Dendilt Kwadru
mal-Ħajt). Minkejja dan, f’Żewġ Rigali, il-poeta jemmen li
bħall-ħajja anki l-mewt hija rigal ladarba “tista’ tkun tieqa/ li tħares lejn
il-ġenna.”
Qasam tematiku ieħor għal qalb
il-poeta huwa dak tad-dinja naturali. Fil-versi ta’ Charles Mifsud jispikkaw
l-istaġuni bil-burdati differenti marbutin magħhom, il-ħlejjaq ċkejknin,
il-baħar. Hemm elementi li huma parti mid-dinja taċ-ċokon (il-mikrokożmu) - bħal qatra nida, pitirross, sardinella,
warda, naħla, farfett, sturnell, dielja, amorin, lellux, peprin, ġarġir – li
jwasslu lill-poeta biex fl-aħħar mill-aħħar jirrifletti dwar il-kobor
tal-ħallieq stess, imma anki dwar il-kenn mid-diżordni li ħoloq il-bniedem li
toffri l-istess natura. Imbagħad, permezz tat-topografija naturali – magħmula
minn widien u għaqbiet, fost oħrajn – il-poeta jikteb dwar tiġribu matul
fażijiet differenti ta’ ħajtu (Minn Wied
għall-Ieħor).
Hemm ukoll waqtiet meta Charles
Mifsud jikteb dwar il-“jien”. Hawn il-versi jinftiehmu bħala awtodefinizzjoni
min-naħa tal-poeta. Hekk f’Jien, Min
Jien? Jikteb dwar tliet pedestalli li jsawruh: l-imħabba lejn art twelidu,
it-twemmin u l-poeżija. Il-poeżiji patrijottiċi, fis-sens dejjaq tal-kelma,
mhumiex ħafna hawn (ara l-aħħar poeżija Abjad
u Aħmar Biss), imma l-kitba tal-poeżija bl-ilsien nattiv hija fiha nnifisha
turija ta’ mħabba min-naħa tal-poeta lejn art twelidu. Hija mħabba li, kif
rajna, toħroġ anki permezz ta’ lingwaġġ eleganti, magħżul, mirqum, u mżejjen
ukoll minn kliem li għaddewlna missirijietna, u li lista tagħhom bit-tifsiriet
rispettivi tinsab fl-aħħar parti tal-ktieb.
Bla poeżija Mifsud iħossu “bħal
qisni pellegrin tilef it-triq” (Pellegrin
Mitluf). Dwaru nnifsu bħala poeta jikteb hekk f’Min Jien?: “Jien għasfur tal-għana/ bi vrus is-sliem fuq fommi,/
nissieġ il-ħsieb fil-kelma/ bl-ilsien li tatni ommi”, imma anki, “Jien sieħeb
in-natura, ninnamra mas-sbuħija,/ għassies ħerqan tal-Muża,/ ilsir
tal-poeżija.” Ma’ dawn tintrabat sewwa l-poeżija L-Għanja tal-Btieti, li huma versi li jfakkru fi tradizzjoni
partikolari għal qalb min kien jgħix fir-raħal: dik meta n-nisa tad-dar kienu
jgħannu waqt il-faċendi tagħhom. Mifsud isostni li jista’ jkun li kienet din
it-tradizzjoni li kebbset fih il-ġibda lejn il-poeżija. Dejjem f’rabta mat-tema
tal-poetika, f’Min Hu Poeta?, Mifsud
isostni li, “Poeta hu kull bniedem,/ li jinseġ tifħir ’l Alla,/ l-Awtur ta’
ġmiel il-ħajja.”
L-ispazji:
Matul il-poeżiji tiegħu l-poeta
ma jimraħx biss fi spazji ġewwiena u b’hekk astratti (bħal dawk tal-qalb,
tar-ruħ, tat-tifkira), imma anki fi spazji fiżiċi marbutin mar-realtà li nġarrbu bis-sensi. Hekk jissemmew iċ-ċimiterju (f’L-Għolja tal-Ħorr, f’rabta mat-tema
eleġijaka, imma anki f’Sagħtejn
l-Addolorata, fejn ras il-poeta tfur bil-ħsibijiet dwar dak li kien u dak
li għad irid ikun), l-Imdina, il-kampnar tal-knisja ċkejkna, irkejjen naturali
bħal Wied Għammieq u Wied il-Qlejgħa – fejn fuq il-passi tal-poeti Romantiċi
jsib serħan mill-problemi tal-belt, kif jagħmel Ġorġ Zammit f’poeżija bħal Gelmus -, is-sala ta’ sptar, id-dar
(fejn spiss jiddeskrivielna l-familja miġbura), is-suq, il-knisja, jew quddiem
il-mafkar ta’ Dun Karm Psaila fil-Furjana. F’Fuq il-Kaptelli, f’San Ġwann Mifsud jikteb dwar il-Katidral ta’ San
Ġwann bħala mafkar lil dawk kollha li wrew qlubija fl-imgħoddi. Fi Qniepen Karkariżi Mifsud joħodna dawra
ma’ raħal twelidu billi jsemmagħalna l-qniepen tal-knejjes differenti li
jinsabu f’dan l-imkien li hu ħaġa waħda mat-twemmin Nisrani. Għalhekk jissemmew
is-Santwarju tal-Ħerba, il-Knisja Kolleġġjata, il-Kunvent ta’ Santa Tereża, San
Ġużepp, Sant’Antnin, tal-Karmelitani u ta’ Santa Marija.
Konklużjoni:
Dik ta’ Charles Mifsud hija
poeżija li fiha x’tixtarr, iġġegħlek tirrifletti dwar ħwejjeġ differenti, kemm
pożittivi kif ukoll negattivi. Il-qarrej fl-ebda waqt ma jħossu mitluf minħabba
ċertu ermetiżmu li jħaddmu poeti kontemporanji oħrajn u li spiss jgħajja lil
dak li jkun tant li jispiċċa jwarrab il-poeżija. Anzi s-sempliċità u l-kjarezza tal-versi ta’ Mifsud jistiednu
lill-qarrej ikompli jaqra u jqalleb il-paġni. Waqt li kont qed naqra l-versi
tiegħu jiena stħajjiltni ħiereġ minn kamra u dieħel f’oħra biex niskopri dejjem
iktar dwar il-bniedem u d-dinja li jgħix fiha.
Ħafna mill-poeżiji ta’ Charles
Mifsud jesprimu s-sodisfazzjon ta’ min matul ħajtu kien jaf jimxi ’l quddiem
b’ottimiżmu, minkejja li l-ħajja ma kenitx faċli. Jinħass ukoll fil-versi ta’
Charles Mifsud il-fatt li l-poeta jaġixxi bħala l-leħen tal-kuxjenza. Fil-versi
tiegħu Mifsud jistqarr għadd ta’ prinċipji sodi li llum qed jiddgħajfu. Wieħed
jista’ jgħid, kulma huma dawn huma versi. Imma jinħass spiss li huma versi li
kapaċi joħolqu eku li jtarrax u li jħarrek lill-ġewwieni tal-qarrej rieqed
minħabba l-piż tal-indifferenza u l-apatija.
Patrick Sammut
No comments:
Post a Comment